Zdravým všechny :) pište jak je libo. Mateli jaký koliv dotaz napište odpovím!!!
A prosím hlasujte do ankety zajmamě jak dopadne a co zvolíte diky!
Komentáře
Přehled komentářů
Díky Mirku za perfektní informace!
To že je nutné ROS zažehnout až z čela je přesně ta zásadní informace, která mi chyběla :) Raketu budu zatím stavět určitě jednomotorovou a zelený zápalnice 3mm mi tu klubko zbylo od ohňostrojů, takže nemám důvod přecházet ne elektrický odpal.
Model mám připravený zhruba o rozměrech o kterých píšeš, vyzkouším tedy doporučených 0.4g, případně časem dolaboruju. Prachy mám různé, každý hoří jinak.
Ještě jednou dík :)
r.m.a
(konstruktér, 18. 9. 2011 23:04)
Kdo chce vidět jenom část startů raket může kliknout na - YOU Tube - Raketový den v Mladovicích a tam je odkaz na video.
Přeji všem zdařilé starty.
Forum
(DRAGON-CZ, 10. 9. 2011 9:39)
Všem zájemcům o rakety doporučuji navštívit pyroforum
http://www.pyroforum.org/forum/
sekce rakety, je se třeba sice zaregistrovat ale lze tam vkládat i obrázky a těch není nikdy dost.
r.m.a
(konstruktér, 7. 9. 2011 22:56)3.září 2011 došlo na raketové střelnici k odpalu asi 20 raket. Spotřebovali jsme 45 raketových motorů. Naprosto perfektní odpoledne. Krásné počasí a hlavně mírný vítr. Samozřejmě došlo také na havárie ale to bylo zanedbatelné množství. Pravděpodobně se bude připravovat start Rakety ve svazku 5 motorů do 100 ns a středový motor bude zapalovat další stupeň ale to zatím je jenom na papíře v konstrukční laboratoři. Nevím jak jsem dostat na této stránky nějaké fotky. Přeji všem zdařilé starty.
ROS
(DRAGON-CZ, 29. 8. 2011 20:48)Též na našem raketodromu se nezahálí a byla vypuštěna zkušební raketa o váze 230g. Bohužel nedošlo k zážehu výmetky, tak raketa zmizela kdesi v nenávratnu a kouřová stopa po startu bylo to poslední co bylo vidět. Již se ale dokončují poslední kosmetické úpravy na připravované dvojstupňovce, tak zatím použiji poslední stupeň k dalšímu test startu a pokud vše dobře dopadne, tak další let bude s kamerou a příště i s výškoměrem. Všem letu zdar.
r.m.a
(konstruktér, 28. 8. 2011 22:49)Celoroční přípravy jsou skoro u konce. Čekali jsme až se uvolní raketová střelnice. Právě ji posekali a my máme povolení ke startu. Je připraveno asi 15 modelů o váze od 80 gramů do 350 gramů délka do 1 metru. Budou použity motory C4-6 B2-5 C6-4 D12-5. Jeden model dvoustupňový . Další model s hlavním motorem D12-7 pomocné 2 startovací motory C6- O které se odhodí za letu. Jedna 3motorová a ostatní pojednom nebo ve svazku po dvou. Odpočítávání pokračuje a nelze už ho zastavit. Přeji všem zdařilý starty.
RE - složení paliva
(Mirek, 20. 8. 2011 11:57)
Raketové motory pro modely - předpokládám ,že máš na mysli motory na TPH (tuhé palivo) a nikoliv hybridní motory či motory na KPH.
Pro malé motorky s impulzem od 1,25 Ns do cca 30 Ns se nejčastěji používá ( u výrobců) - BP (černý střelný prach) - obvykle upravený přísadou dextrinu jako pojiva ( cca 3-4 %) - např. fy ESTES - USA.
Pro vetší impulzy "výkon" se u výrobců používají paliva podobná TPH u
prídavných motorů raketoplánu - t.j. na bázi AP (chloristanu amonného) , kaučuku a práškového hliníku.
U amatérských , či poloamatérských motorů se používá mnoho paliv na bázi KNO3 , NaNO3 , KClO4 - více na: http://raketky.via.cz/
Je dobré si něco nastudovat , potom má člověk lepší představu co vlastně může a chce ...
přeji hodně úspěchů Mirek
Složení paliva
(gambler, 4. 8. 2011 16:09)
Zdarec,
muzu se zeptat, jestli nevite nekdo, jaký je složení paliva pro raketové modely?
r.m.a
(konstruktér, 28. 7. 2011 22:05)
jak to vypadá s příznivcema modelářských raket v okolí Benešova u Prahy.
Jsou tady nějací.
ROS
(DRAGON-CZ, 24. 7. 2011 12:12)
Zdravím,
gratuluji k úspěšnému startu, chtělo by to obrázky k pokochání oka, v naší montážní hale právě stojí připravena ke startu malá raketa na ROS ( 230g, l - 45cm, d - 37mm ) za účelem testu výmetky na bázi Al a kompletuje se dvojstupňovka na ROSky ( 640g, l - 112cm, d - 49mm ), jen se ještě rozhoduji, jestli druhý stupeň odpálit bleskovicí nebo elektricky, tak jsem zvědav jak to celé dopadne.
r.m.a
(konstruktér, 23. 7. 2011 21:05)
zdravím všechny příznivce. Dnes jsme provedli dva zkušební starty.
První s motorem C4-6 raketa na startu o váze 122 gramů naprosto perfektní start.
Druhý s motorem D12-5 váha na startu 189 gramů. Byl to pěkný fofr.
Všem dobrý starty.
Dotaz na motor ROS40
(Martin, 14. 7. 2011 19:08)
Dobrý den
Chtěl bych se Vás zeptat jaký model rakety je nejlepší na první pokusy.
Dostaly se mi do ruk motory ROS40 a chtěl bych vyzkoušet jak to lítá a jestli by mě to chytlo, ještě jakým způsobem se zapalují - pokud možno polopaticky.
Předem díky za odpověď...
Re: Dotaz na motor ROS40
(DRAGON-CZ, 18. 7. 2011 17:43)
Zdravím,
nejsem si jist, zda motory ROS jsou to pravé ořechové na první pokusy, musí se upravit, zaslepit stabilizační trysky a hlavní zvětšit, úprava je zde již popsána a protože tyto motorky mají už docela slušný výkon a jsou docela těžké, je k tomu třeba přizpůsobit konstrukci rakety, určitě na první pokusi je vhodnější si raketu vč. motorku koupit v mod. prodejně a teprve potom experimentovat.
ROSky se odpalují buď zápalnicí nebo el. palníkem, obé lze kopit na netu v prodejně s pyromat.
motory
(modelar, 6. 7. 2011 15:01)upravuji motory ros ,vyrabim i modely k temto motorum .ozvete se.
ROS 40
(Martin, 3. 7. 2011 21:05)
Ahoj, měl bych dotaz jak převrtáváte hlavní trysku u rosky na průměr 5mm.
Četl jsem, že je to hodně nebezpečné a že se může třením zapálit hnací složka a motor pak exploduje, když je tam vražený vrták.
Re: ROS 40
(DRAGON-CZ, 4. 7. 2011 9:35)Ahoj, mezi tryskou a palivem je mezera, chce to jen nastavit otáčky na pomalo a vrtačku mít ve stojanu aby byl cit při vrtání a vrták nezajel do paliva, u hlavní trysky nebezpečí nehrozí ale u pomocných by se to mohlo stát. Tryskové dno je plastové, tak jeho vrtáním rozhodně nevznikne teplota potřebná pro zapálení paliva ale vražením vrtáku do paliva by k tomu dojít mohlo.
energie je schopnost konat změnu ala proč po dráze
(miloslav, 29. 5. 2011 0:33)chci zdůvodnit že kpsek lze vytvořit a nebo odpovídá pěti kpm
r.m.a
(konstruktér, 18. 5. 2011 21:33)10 newtonů je 1 kilopond. Motor o max. tahu 12 newtonů je pro představu 1,2 kilo. Říkám pro představu já se v tom moc také nevyznám.A pro start potřebuješ tah 10 násobný než je váha rakety aby raketa mohla opustit rampu ve stabilním vzletu. Tedy 1,2 kilo=120 dekagramů takže raketa by měla mít váhu 12 max. 15 dekagramů i s motorem. Můžeš startovat. Přeji hezký start.
dotaz
(amatér, 10. 5. 2011 20:46)vysvětlete někdo pořádně co je to 1 newton a převeď te to na váhu .Kolik kilo je 1 newton. Koupil jsem motor C4-6 ktérý má maximální tah 12 newtonů. Co to vůbec znamená a kolik je to kilo. postavil jsem raketu váží 120gramů . Je dostatečně silný tento motor na tuto raketu. Můžu to odpálit Děkuji.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39
Re: Re: ROS40
(Elmer, 4. 10. 2011 8:29)