Zdravým všechny :) pište jak je libo. Mateli jaký koliv dotaz napište odpovím!!!
A prosím hlasujte do ankety zajmamě jak dopadne a co zvolíte diky!
Komentáře
Přehled komentářů
Koupím ros motorky i velké množství. Nabídněte!
Kubarosek@seznam.cz
koupím ROS raketové moptorky
(rosek, 31. 12. 2011 17:38)Koupím ROS raketové motorky, chtel bych něco okolo 600 Ks. Vaše nabídky na kubarosek@seznam.cz
Re: koupím ROS raketové moptorky
(Mirek, 1. 1. 2012 18:13)
Ahoj Kubo ,
s ROS-kama to bude už celkem problém.
Ne ,že by vůbec nebyly.Ale jde už jen o doprodej.
Delaborace vojenských zásob skončli koncem roku 2010 !!! A další již pochopitelně nebudou.
Což využívají aktuální prodejci na netu - podívej se na nabídku přes vyhledávač a ceny se pohybují od 9.-Kc/ks do 39.-Kc/Ks a lepší to nebude , pokuď nenarazíš na nějaký vyjímečný zdroj. Což bych Ti přál.
Mirek
Video z letů raket na Svojku u Lomnice nad Popelkou Duben 2011
(Mirek, 20. 12. 2011 15:27)
Malé připomenutí jarního srazu raketýrů :
http://www.rctv.cz/jednotlive-dily ,
jdi na třetí díl = druhé okno videa od vrchu a posuň se na čas
od 19:00 do 23:52 .
prosim zacinam s ros 40 a raketama vubec
(ddorganu, 15. 12. 2011 22:17)prosim o radu kde ma bejt teziste rakety a jak ma na ros 40 bejt zhruba dlouha a staci prumer kolem motoru?
Re: prosim zacinam s ros 40 a raketama vubec
(Mirek, 17. 12. 2011 16:32)
Ahoj "ddorganu" ,
Pro aerodynamickou stabilizaci pomocí stabilizátorů platí stejná pravidla
nezávisle na typu motoru , či průměru trupu.
Základy najdeš zde:
http://raketove.modely.sweb.cz/popis_modelu.htm
část : Stabilita modelu rakety.
V podstatě jde o dodržení vzájemné polohy váhového těžiště a aerodynamického těžiště rakety.
Na stabilitu má vliv i štíhlost trupu rakety. Běžně se doporučuje štíhlost nad 10 ( tzn. délka trupu min. 10-ti násobek průměru trupu.
Dělají se ale i opačné extrémy - modely raket tak zvaní "tlouštíci" se štíhlostí 4-5 , nebo naopak modely se štíhlostí 20-25.
U ROS je dále důležitá velká startovní i letová hmotnost motoru,
startovní cca 135 gr a po vyhoření cca 90 gr. - tím se posouvá váhové těžiště CG dost dozadu a hlavně u modelů s nízkou štíhlostí je nutné
přidat do hlavice zátěž.
Pokuď mi pošleš svůj email můžu Ti poslat nějaké materiály k výrobě modelů raket , včetne raketomodelářské príručky kterou kdysi vydala MODELA v pdf formátu a jiné. Můj email je : Tomi1952@seznam.cz
Nejefektivnější je ale hodit spolu řeč na Skypu - opdpovedi na takovéto otázky zavisí od Tvojich modelářských skušeností ,materíálových a technologických možnostech a co vlatně chceš v tété oblasti dělat.
S pozdravem Mirek
Výroba modelářské rakety
(David, 11. 12. 2011 17:24)
Zdravím,
chtěl bych vás požádat, zda by jste mi někdo mohl poskytnout informace o vyrobě rakety v okolí Jihlavska popřípadě Třebíčska, anebo aspoň doporučit někoho. Hodil by se mi i nějaký obchod. Mohu za vámi dojet do vzdálenosti 40 km cca. Informujte mě prosím na emailu abyssall@seznam.cz
děkuji
RCTV 3 díl
(pepi, 22. 11. 2011 16:45)
Zdravím rakeťáci.V třetím díle RCTV http://www.rctv.cz/jednotlive-dily je na konci start velké červené rakety,myslím že by mělo jít o RIM 24A .Nevíte o tom modelu něco více ? našel jsem nějakou stavebnici viz http://www.unclemikesrocketshack.com/FlisKits/Tartar/Tartar_RIM24A.html ale nevím jestli je to ona.Rád bych si jí v té velikosti postavil
Díky
Re: RCTV 3 díl
(chose, 25. 11. 2011 10:12)Ahoj myslím,že jsem ji viděl na Koprníku.ALe nejsem si jistej
Re: Re: RCTV 3 díl
(Mirek, 30. 11. 2011 17:33)
Ahoj Chosé ,
máš pravdu , na Koprníku letěla polomaketa RIM 24 Tartar - Vojty Fojtíka , fí 100 mm,délka 1 700 mm , váha 3,4 kg ,motor reloadable na Sorbitolové palivo , 350 Ns , let cca 300 m.
Menší verzi této rakety předvedl Vojta na Festivalu modelů raket v ModelPark - Suché 18.6.2011 , trupu průměr cca 60 mm.
Re: Re: Re: RCTV 3 díl
(pepi, 1. 12. 2011 18:24)
Ahoj Mirku,zatím jsem našel toto na youtube,měla by to být asi ona viz : http://www.youtube.com/watch?v=wVhubaJXPOY
Nevíš o ní něco víc? Konstrukce,materiály,popřípadě kontakt na stavitele ?
Trochu mě udivují data ,váha 3,4 kg motor 350Ns když se tady bavíme o poměru nejméně 5x a více tah-hmotnost
Re: Re: Re: Re: RCTV 3 díl
(Mirek, 2. 12. 2011 20:06)
Ahoj Pepi ,
tebou zmiňované video je opravdu MIM 24 na akci v Lomnici - Svojku tento rok.Vojta Fojtík je na videu vlevo. Model má laminátový trup.
Použitý "motoreček" má celkovou dobu hoření 1,7 sec , z toho má po dobu 1 sec tah 25 kp , takže model může mít i 5 kg a nejenom 3,4 kg.
Kontakt na Vojtu nemám , skusím zjistit a ověřit jeho souhlas s poskytnutím kontaktu.Pošli mi Tvůj email. Mirek
Re: Re: Re: Re: Re: RCTV 3 díl
(pepi, 5. 12. 2011 19:17)
Ahoj Mirku,muj mail je : pepimal@seznam.cz
díky
Odpalování ROS mžikovými palníky
(Mirek, 17. 11. 2011 17:35)
ROS-ky se nejlépe odpalují el. palníkem.
Používají se palníky SO(středně odolné ,případně i NO (nízko odolné).
link na výrobce:
http://www.meta-pyro.cz/cz/kategorie/technicke-informace.aspx
Palníky se musí pro odpalování raketových motorů upravit:
postup pro mžikové NO či SO palníky na ROS:
sežeň si smršťovací bužírku o průměru 3,2 mm , případně 4,8 mm - černou - ta je nejlevnější. Ustřihni si kousek cca 25-27 mm dlouhý , tento navlékni na piluli palníku a do přečnívající části bužírky zasuň dřík vrtáku příslušného průměru(3,2 - 4.8 mm).
Nad plamínkem kahanu ,svíčky či zapalovače opatrně nahřej bužirku tak,aby se smrštila kolem pilule palníku a potom vytáhni dřík vrtáku z bužírky.Do dutiny v bužírce po dříku vrtáku dej asi 4-5 kousků tenké stopiny asi 12-13 mm dlouhých , aby nevypadli ucpeš bužírku
maličkým smotkem vaty.
Palník se zasune do trysky pilule s bužírkou se tam vzpříčí.
Při zážehu pilule palníku dojde k zážehu kousků stopiny. která je tlakem
plynů vymrštěna dovnitř kanálku v palivu ROS-ky přímo na tzv. zážehovou a udržovací tabletu v čele ROS.
Tato má na povrchu nalisovanou vrstvičku černého prachu pro lepší zážeh.Kousky hořící stopiny hoří
dostatečně dlouho a intenzivně a splohlivě ROS-ku zažehnou.
Kolegové popište také vaše technologie , ať běží nějaká debata ...
el.palníky
(Tomáš, 3. 11. 2011 21:31)Ahoj chtěl bych se zeptat kde sehnat el. odporový palníky ? nechce se mě kupovat ty od značky Estes vyrabí někdo jiny palníky? nebo šli by tam dát připadně mžikové a pasovaly by na motorky rapier?
Re: el.palníky
(Mirek, 4. 11. 2011 19:26)
Ahoj Tomáši ,
El. palníky fy Estes (USA) jsou určeny pro motory na bázi lisovaného černého prachu s přídavkem cca 3-5 % dextrinu jako pojiva.
Palníky jsou z odporového drátu vhodného průměru - závisí to od
druhu použitého materiálu Cekas,Kanthal,Konstantan a jiné - např. ocelový pocínovaný drátek používaný včelaři pro výplety...
Tvar - ostré písmeno V , v místě přehnutí - pokuď to průměr trysky umožňuje udělat 2-3 závity na trnu o průměru 1-15 mm.
Zde je nanesen pyrogen - dobře zažehovatelná pyrotechnická směs s pojivem vytvářející zážehový plamínek.
Jako ucházející kompromis je možmé použít kašičku z černého prachu a bezbarvého nitrolaku ředeného acetonem , nebo černý prach a ředený Kanagom (obsahuje nízkonitrovanou nitrocelulózu).
Namočením do této směsi vytvořit minipiluli na palníku.
Co se týče mžikových palníků - zde je problém s jejich rozměty - mají průměr v ovlasti pilule cca 5-6 mm - bez krytky !!
Což není problém pro pyrotechické produkty a raketové motorky většího výkonu. Větší raketové motorky však používají kanálové spalování ve vnitřní dutine paliva s různým profilem na rozdíl od menších modelářských motorkú (většinou na černý prach) používajích v podstatě
tzv. čelné neboli cigaretové spalování s maličkým kuželovým zápichem pro vznik většího počátečního tahu při startu.
http://www.meta-pyro.cz/cz/kategorie/technicke-informace.aspx
Mžikové palníky jsou vynikající tak kde se rozumně vejdou , kromě toho tyto palníky zapalují výšlehem plamene se zážehové pilule a nyvyužívají teplo z odporového drátku na pomoc při zážehu - na rozdíl od Rapierů a Estesů.
Na zážeh Rapieru či Estesu stačí v podstatě i dotek rozžhaveného odporového drátu..
Odporové drátky se dají koupit v prodejnách s elektrosoučastkami jako např.
http://www.gme.cz/odporove-draty/
anebo použít odporový drát z vhodného staršího výkonového doporu a podobně ...
Možností je více ,zavisí to od Tvojich schopností a možností.
Zde je důležité pro snížení časového rozptylu zážehu nepoužívat domácí !můstkové el. palníky ,ale palníky z jednoho kusu odporového drátu!!
Doufám tento text vyvolá nějakou debatu a přinese mnohodalších nápadů - toto je jen na začátek ...
Re: Re: el.palníky
(Tomáš , 4. 11. 2011 20:30)no zatím vyzkouším ten odporový drát a případně černý prach a kanagon
Re: Re: el.palníky
(konstruktér, 4. 11. 2011 21:09)
Souhlasím s tebou je škoda že se tady nedají vkládat obrázky. Já používám k odpálení vícemotorových raket elektrické mžikové palníky typu SO používané k trhacím pracím. Musí se trochu upravit ale jsou naprosto spolehlivé. Samozřejmě k odpálení motorů Rapiér které mají průměr trysky po celé délce stejnou tam už to není spolehlivé. Tryska do kuželu tam s tím nemám vůbec problem. Pilule je blíž k zážehové směsy.Tak že s tím lehce odpálím víc motorů i C4-6. Je velice nutné aby všechny palníky byly přesně zasunuty do trysky. Nedavno jsem přišel na naprosto perfektní odpalovací systém který udržuje všechny palníky u vícemotorových stejnoměrně v trysce. Musím to jenom z realizovat ale bude to určitě fungovat.
všem zdařilé starty
větší rakety
(Tomáš, 4. 11. 2011 6:36)chtěl bych se zeptat jestli nemá někdo navod na výrobu větší rakety cca 80-150cm malé raketky jsem už dělal ale chtěl bych zkusit něco většího kdyžtak pošlete na e-mail Tzvatora@seznam.cz dííky moc
Re: větší rakety
(Mirek, 4. 11. 2011 18:16)
Ahoj Tomáši ,
posílám linky na plánky i větších modelů dle Tvé chuti.
Něco budeš muset upravit , větší modely obvykle používají i výkonnejší motorky od cca 40 Ns do cca 150 Ns.Nemluvím o HPR (High Power Rocketry kde modely začínají od 160 Ns až po cca 300 000 Ns - nejvýkonnější motory třídy R.
Nejsilnější Rapiery nají cca 20 Ns - motorky D4-6. Kde je sice celkový impulz celkem OK , ale krátkodobý špičkový tah cca 8,5 N (ca 0,1 sec ) a
průměrný tah asi 5,2 N po dobu kolem 4 sec. , což je dosti málo.
Motor má mít tah aspoň 5x větší než je startovní hmotnost modelu s motorem. Úplně existenční minimum je 3x větší tah !!
Použít 4x 10 Ns Rapier je zase dosti nákladné , vyžaduje kvalitní - dostatečné synchronizovaný odpal el. palníky - což opět něco stojí.
Ale je fakt že let většího modelu je už jiný zážitek.
Linky:
http://www.raketovemodely-jp.wz.cz/novy/pdf/celek.pdf
stáhni si tento jejich katalog modelů
dále:
http://raketove.modely.sweb.cz/planky_modelu.htm
škoda že se zde nedají vkládat soubory ani obrázky , bylo by to mnohem
názornější a jednodušší ...
S rostoucí váhou modelu budeš muset měnit i použité konstrukční materiály ,technologie ... už i 500 gr model se chová jinak nemluvě o modelech 1 - 2 kg ...
Modely se zrychlením např. 10-20 g už mají slušné požadavky na konstrukční spoje ... např. přechod u stabilizátorů z balzy na překližku či laminát a podobně ... V případě nejasností - napiš na email:
Tomi1952@seznam.cz
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37
ros koupím
(rosek, 20. 1. 2012 17:42)